Copyright © 2003-2008 Din Hemsida All rights reserved.
Då var det dax att göra ett körprov inför NGK.
Även intressant att se hur långt en "hederlig" FR bil räcker i dagens tävlingar
Köpte en välavänd 99cc med B-motor,portad topp med org ventiler,små dubbelförgasare privat inför tävlingen.
Monterade på en KY122 kam och trattar sen var det dax att köra,hade inte provkört en meter så allt var fortfarande helt när jag lastat :)
1a Heatet: Tog starten och vann!??
2a Heatet: 2a ut ur första kurvan men efter några svängar fick jag en lucka och körde förbi och kunde sen vinna igen!??
3e Heatet: Tog starten och vann!??
21p med en bil som var en vanlig fr bil redan för 15 år sen var klart bättre än jag vågat hoppats på.
Dax för A-final:
3a ut ur första sväng och insåg ganska snabbt att bättre torkarsytem hade varit att föredra på den blöta banan.
inne på 2a varvet blev det en liten lucka och chans att klippa bägge på en gång.
Höll ner det som gick och chansa på att jag skulle hinna förbi,sen smeta det igen rutan så det var bara att hoppas.
Tyvärr hann den ena bilen in i spåret innan jag var förbi, så den fick en puff och tappa linjen igen, och jag var först med trasig kylare och välförtjänt svartflagg som följd.
Inte ett enda bud på bilen så den får chans till revans vid senare tillfälle.
Foto: Crhistian Gustavsson
Först in i första kurvan-trots den hemska "Basterud" färgen
Foto: Christian Gustavsson
Inte helt torrt på banan...
Men blött!