Här har vi lite olika trimdelar,se även under kamaxlar och grenrör

Trimchip!

Det bästa av dom 13 testade Opelchipen i vårat stora chiptest finns nu till försäljning.

Ger bättre bottendrag, ca 3-4hk vid 2500 rpm och höjt varvstopp till 7000rpm,Fungerar både med och utan höjd kompression.

Ger drygt 155hk med KY67 kam,extraktor och portad topp med mycket bra körbarhet från låga varvtal.

 

Finns för Opel 8v 2,0NE med 2 eller3 raders handske(olika chip), 

Pris, 500kr

Med elektronisk lmm box 538 750kr

Kolla om ni även behöver lös sockel (ingår inte,gäller alla chip), behövs oftast inte utan sitter redan i boxen men finns att köpa till för 75kr (

Finns även chip till:

Saab/Opel v6motor 2,5 samt 3,0l (0,5 sek snabbare till 100km) 600kr

V6  med boxnummer 0 261 203 080/081 har ett annat längre chip och kostar 750kr

 

Saab 900 NG (stora boxen) 500kr

Saab 900 NG lilla boxen färdigmonterat- utbytes 1000kr

 

Opel 2,0xe (16v) 

Det passar det alla som har fördelare, Box nr som slutar på 185,481,191,479,475,487. 600kr

Vi har har även till dom andra som har tändmodul box 017,019 kostar 600kr

 

Opel 2,0xev Eco tech där det är ett utbytbart chip  Pris, 600kr

Med microchip- boxen skickas in och vi byter chip i den 1000:-

Finns även en hybrid till eco tech nämligen boxnummer 09 153 240 som vi måst få in boxen och programera om.  kostar 1500kr 

Mitsubishi 2,0 16v 750kr, eller utbytes där det lilla chipet är monterat 1200kr

 

Volvo

8v tändchip (krävs guldbox)  500kr

Bränsle chip box som slutar på 5xx

Bränslechip box som slutar på 9xx

 

 

 

H-Profilstakar KL4

Har 22mm kolvbultsbussning För AA eller Wiseco kolvar

50mm slipmått på vevstake-för excenterslipad vev till 77,4 slaglängd

(slipade  balanserade utbytesvevaxlar görs på beställning)

Används med kolv komphöjd 35mm

Vikt med bult 625g (org 778g)

Kolven med 35mm komphöjd är 65g lättare än den "vanliga" AA 39,6mm, Vilket ger en total viktbesparning med 218gram per cylinder!!

Jämfört med Saabs 93,5mm kolvar på orginal vevstake är viktskillnaden hela 276 gram per cylinder!!

Se bilder nedan (bilderna är klickbara för förstorning).

IMG_4874.jpg

Raceventiler 7mm

112,9mmlånga med 7mm skaft, för er som vill ha det absolut bästa. (vi har även bronsstyrningar Volvo för 7mm skaft)

Mirror polish över hela ventilen, självklart med avsmalnat skaft.

Finns nu som 38/40/46/48mm

Levereras med enkelspårsknaster

Pris 395kr/st

IMG_4869.jpg

Nyhet!

 

Raceventiler 112,9mmlånga med 8mm skaft, för den som vill ha det bästa.

Mirror polish över hela ventilen, självklart med avsmalnat skaft.

Finns som 38/40/46/48mm

345kr/st

IMG_1426.jpg

B23/230 Raceventil

Fullcromad 38mm avgassventil i väldigt hög kvalitè 

Avsmalnat skaft

112,9mm lång

Pris 295kr -så långt lagret räcker

IMG_1428.jpg

B20 Raceventil

Mirror polish över hela ventilen, 46mm insugsventil i absolut högsta kvalitè 

Avsmalnat skaft anpassat för bästa flöde.

Pris 345kr

IMG_1429.jpg

B20 Raceventil

Mirror polish över hela ventilen, 38mm avgasventill i absolut högsta kvalitè 

Avsmalnat skaft anpassat för bästa flöde.

Pris 345kr

CIMG0484.JPG

H-profilstakar vw Golf 136mm.

Används med exenterslipad vev i saab (72-93) tillsammans med 94mm kolvar (35mm komphöjd) för volymökning till 2330cc

Det konceptet som går allra bäst och dessutom håller

695kr/st

Vevstaksbult till H-profil stakarna Sats med 8st 625kr

ARP (USA) bultsats med 8st (4a vevstakar) 975kr

bild vevstakar.JPG

H-profilstakar

Special Saab B+H motor -0,7mm mot std och för 22mm kolvbult för att användas med 2,3L vevaxel.

Du behöver då inte svarva kolvarna (35mm komphöjd) samt det krävs väldigt lite bearbetning i blocket

Finns även i std längd för 22mm kolvbult

Samt till SAAB NG -0,7mm 

Sen har vi även 230 vevstakar med bredare storände, anpassad till strokade B20-23 vevaxlar

Pris 695kr/st utan bult

Vevstaksbult till H-profil stakarna Sats med 8st 625kr

ARP (USA) bultsats med 8st (4a vevstakar) 975kr

IMG_2012.jpg

sk23bm

Skelettsvänghjul plant Volvo/BMW 240mm utan avläsning 

för tändning

Balanserat efter bearbetning

5,8kg1995:- (utbytes)

IMG_2051.jpg

Volvo Skelettsvänghjul 6,7kg

SK230d

Djupa Volvo 230 med trigger

Men rundade hörn för att undvika brottsanvisning-mycket viktig detalj som missas av många glada garagefixare.

finns med både 40 och 60 punkter

Balanserat efter bearbetning

utbytes

 

Pris 1645kr

IMG_2011.jpg

sk230bm

Skelettsvänghjul plant Volvo/BMW 240mm med avläsning 

för tändning (60 punkter)

Balanserat efter bearbetning

5,8kg1995:- (utbytes)

IMG_1011.jpg

Viktigt!
Nu har vi äntligen fått hem monteringsverktyg för montering av Volvokamaxlar med högt lyft.
För att undvika problem vid monteringen då det inte går att få gängtag vid monteringen av kamaxelöverfallen, med i värsta fall en trasig kamaxel som följd löser dessa två specialöverfallen det utan problem.
Montera dom två och därefter övriga ordinarie överfallen så sker montaget på ett enkelt och säkert sätt.
Passar både 8v och 16v
Pris/sats 895kr

IMG_0410.jpg

Remskiva Saab.

Aluminium remskivor till Saab B+H-motor i uppdaterad modell finns nu i lager, 115mm 0,6kg med 3-spår,

Pris: 1295kr

IMG_2933.jpg

Justerbart Kamdrev

Volvo 8v kantkugg med gradering.

Nytillverkat i aluminium som vi nu fått riktigt bra inköp på

Är lite onödigt tajta vid stiftet i kamaxeln och, kan ibland behövas några drag med en liten rundfil före montering.

Pris: 1100:-  575kr

PIC_04071.jpg

WEBERINSUG

Volvo 16v

B234 Kort modell 

Mått mot topp ca 30*50mm vilket blir väldigt bra storlek när man matchportar toppen mot insuget.

Svensktillverkad 

Pris 1795:-

 

insug H-mot.JPG

WEBERINSUG Saab 8v

Orginaltillverkade av AP i Sverige.

Modell med 4 lika långa insug för max effekt.

12mm bredare än vanliga insuget vilket ger mer plats för förgasarna.

Passar bara H-motorn.

Pris 1495:-

insug B+H motor.JPG

WEBERINSUG Saab 8v

Orginaltillverkade av AP i Sverige.

Passar Saab B+H motor

1295:-

Finns även i extremt hög gjutkvalité för ex rally 1795:- 

jämförelse ins.JPG

Här syns tydligt skillnaden mellan dom båda Saabinsugen

IMG_2830.jpg

Weberinsug

B20

Tillverkare Misab

komplett med oringsblock och pinnbult

 

-rest-

IMG_2361.jpg

Ombyggnadssats Opelfördelare

Ombyggnadssats för opel 2,0NE inkl oringar.

Gör att det bara är att skruva på brytarlös tändning från Saab H-motorn, perfekt när du kör med Weber eller liknande.

Kan även användas på Opel 16v, men då krävs att man gängar hål i änden på kamaxeln.

Pris: 1495:-

 

 

IMG_1574.JPG

Lättat balanserat svänghjul för VOC 9,3kg

Djupa svänhjulet för Volvo, nertaget till godkänd min.vikt i Volvo Original Cup

Med avläsning för tändning

1995:-  (utbytes)

IMG_1569.jpg

Balanserat skelettsvänghjul Volvo B18,20 med 6 bult 

utbytes (måste var det med 9mm startkrans)

Vikt ca 5,7KG

Pris: 1495:-

IMG_1529.JPG

RACEKNASTER

 

Härdade raceknaster för tex. Volvo och Saabventiler.

Förhindrar att ventilen kan snurra och bör användas på trimmade motorer .

Minskar även risken att knasterspåret i ventilen "bankar" ut sig vid högre fjädertryck

Pris -rest-

IMG_1466.JPG

Cometic stålpackning Volvo B23,230

Diameter 97mm välj tjocklek 1,15/1,9/2,35mm (beställningsvara)

Ska ha en yta på 20 μm

 (ojämnheter genomsnitt) eller finare.

Bör användas med  12/9 pinnbultssats, kostar 1095:- (beställningsvara)

Eller ARP pinnbultssats som kostar 2395:- (beställningsvara)

Pris 1675:-

 

IMG_1466.JPG

Cometic stålcylinderpackning Opel 16v

Diameter 88mm, välj tjocklek

1,3/1,9/2,5mm (beställningsvara)

Ska ha en yta på 50 RA (ojämnheter genomsnitt) eller finare.

Pris 1645:-

(används i våran 6-timmars bil)

IMG_1468.jpg

Wössnerkolvar Opel 16v

Lätta (75g lättare än std)Tyska högkompkolvar i högsta kvalitè (beställningsvara)

(Körs i våran 6-timmars bil)

Finns som 86/86,5/87/87,5/88mm 

Pris 7995:-

 

IMG_1506.JPG

Weberinsug B20

polerat och med pinnbult.

Pris -rest-

IMG_1387.JPG

Strokad vevaxel Volvo 23/230

Ökad slag till 85mm (ger 2,5L)

(Används tillsammans med avsvarvade kolvar)

Görs på B23 vevaxel (inbytes eller + 1500kr)

 

Pris 230 4895kr

Pris B23 4495kr

Tillsammans med svarvade kolvar (88-) och Grantringar

Pris 230-5895:-

B23- 5495:-

 

 

 

IMG_1022.JPG

Volvo Kolvar

Har nu fått in ett parti nya Volvo original 230 kolvar som säljs med NE kolvringar

88- (stora gropen 2,2mm 7,5cc) 4st 1500kr





P4170025.JPG

Omslipad vevaxel Saab

Anpassad till H-profilstakarna, vevtapp nertagen till 50mm och slaglängds ändrad till 77,6mm

Ram slipad 0,25 eller polerad om den är felfri.

Leveraras färdigbalanserad.

Finns utbytes till H-motorn

Pris 4850kr

Med 84mm slag för våra H-profilstakar Golf (2330cc) 

Ram slipad till underdimesion.

Pris 4850 kr 

Kl4 kit Saab

Omslipad vevaxel (utbytes eller +1500kr)

H-profilstakar kl4 inkl vevstakslager, ARP bult (USA) och

APS/AA Kolvar

Ord pris: 10795:- 

NU 8995kr

 

P4170026.JPG

Även anläggningsytan vid stefatätningen är slipad för att undvika oljeläckage.

IMG_3864.jpg

B230 86mm vevaxel

Nytillverkad gjuten vevaxel med 86mm slag (2500cc med 96mm borr) till Volvo 230 motorn

inbyte behövs ej.

OBS! alla vevaxlana vi säljer har vi kontrollerat i balanseringsmaskin innan försäljning

Pris -rest- (balanserning inom std toleranser)

Balanserad till Race toleranser -rest-

IMG_0924.JPG

Ståltryckare Volvo 8v 

Äntligen en bra Volvotryckare till rätt pris.

Krävs för dom bästa kamaxlarna KY141 och KY147

35mm långa för bästa styrning

4,3mm i taket vilket gör att den får plats utan problem

Vikt 66gr

Pris 100kr st

8st 750kr

 

 

 

IMG_0468.JPG

Remskiva aluminium

 

120mm Volvo 230 svarteloxerad Pris: 895:-

120mm Volvo B23   Pris: 595:-

IMG_0370.jpg

Vevaxeldrev

Kraftigare modell för 24mm rundkuggsrem på nyare Volvo 230.

Rekommenderas vid högt fjädertryck

Tänk på att svarva av remskivan motsvarade (5mm) som drevet är bredare än std

Pris 395kr

Ståldrev till rundtkugg (std bredd)

Pris 995:-

krysskil till ståldrev 95:-

IMG_0372.jpg

Tryckregulator

För att kunna ställa in rätt bränsletryck på insprutningen.

Med fastmonterad bränsletrycksvisare och monteringsdetaljer.

(Dom vi har nu är blå i istället för silverfärgade)

Pris 445:-

IMG_0272.jpg

Shortshift Vxl spak

Volvo 240,740,940 i mycket hög kavalité inkl bussningar

M45,46,47  

Finns nu bara hemma i ljusblått

Finn både rak och böjd modell.

Pris 1495:-

IMG_0277.jpg

Ståltryckare Peugeot

Passar i saab 8v-ett mycket prisvärt alternativ för er som vill kunna varva utan att få haveri pga trasiga tryckare.

Pris 50:-st eller 350:- för 8st

IMG_0093.JPG

Justerbart kamdrev Volvo 8v rundkugg

Helt i aluminium med gradering

Nu till lägre pris (dom nya är blå)

1100kr  695:-

j,b kamdrev saab 16v.JPG

Justerbart kamdrev Saab 16v -93

Justerbart kamdrev Saab 16v 94-

Tillverkat med aluminiumcentrum och stålkugg

1295kr st

J.b kamdrerv Opel 8v.JPG

Justerbart kamdrev Opel 8v

I aluminium med gradering

995kr

J.b kamdrev Volvo 16v.JPG

Justerbart kamdrev Volvo 16v rundkugg

Tillverkat i aluminium

Kan även användas på 8v rundkugg

Utan gradering bredd 33mm

Pris 785kr st

kamdrev 3.JPG

Justerbart kamdrev Volvo 8v

Kantkugg B23/230 mfl lämpligt till folkrace

Utbytes eller + 300kr (ej B230 med massa hål)

Pris 500:-  400kr

 

Mellanaxel 23.JPG

Mellanaxel B23

Volvo original

Används i B230 med bakmonterad fördelare för att byta till fördelare i blocket.

Levereras UTAN oljepumpsaxel

350kr

Oljepumpsaxel 145kr

Ut.lager Volvo 43mm.JPG

Urtampningslager Volvo djup modell

43mm, används tex om man byter från djupt till plant svänghjul på 230

 

Pris 395kr (eftermarknad)

595kr (Original)

Vent, fjädrar 16v.JPG

F38 Ventilfjäder Volvo 16v

Ger ett inspänningstryck på 34kg

Klarar lyft mot 14mm

Ska bytas vid vassare profiler än KY300, men med fördel även till dom.

Pris 80kr st

 

Vent, fjädrar 16v.JPG

F40 Ventifjäder Saab 16v för 7mm ventilskaft

Samt Opel 8v

Ökar inspänningstrycket med 10kg och klarar lyft på 15mm innan den bottnar

Måste avändas med KY108 men kan med fördel även användas till KY300 på Saab.

Passar även bra till KY67 och KY76 på Opel

Pris 85kr st

 

 

volvo ventiler 46 38 006.JPG

Race ventil Volvo

KY46 46mm insug 112,9mm 91gram

KY38  38mm avgas 112,9mm 81gram

Med smalare skaft och polerad tallrik för bästa flöde/effekt

2,4mm längre än original, vilket gör att dom passar tillsammans med F41 ventilfjäder och kan i många fall användas utan lashcaps tillsammans med omslipad kamaxel Ex KY123

Endast 150kr/st

jämförelse 46 ventiler.JPG

Jämför!

Har bara storleken betydelse??

Nej faktiskt inte...

Klicka på bilden och jämför våran KY46mm ventil till vänster, och en annan förekommande 46mm ventil till höger

Förutom att våran är mer än 10% lättare så talar bilden sitt tydliga språk vilken som är anpassad för bäst flöde/effekt

Om man ändå sätter i större ventiler kan det ju vara kul att samtidigt få det bra!

opelinsug 004.JPG

Weberinsug Opel 2,0ne

inkl. pinnbultförminskning 8-6mm där det är för trångt med m8

1795kr

 

CIMG0492.JPG

WEBERINSUG

Volvo B-21,23,230 Rödmotor kortare modell ca 85mm.

invändigt mått mot förgasare är 48 eller 50mm- ange i beställningen vad du vill ha.

Täcker även mot vattenkanalen i toppen

Pris 1695:- 1495:-

48mm finns också, som vi vi kallar andra sortering (säljs även som prima på några ställen) för 1245:- (lite sämre passform mot förgasare men funkar bra till folkrace)

AP insug volvo.JPG

WEBERINSUG Volvo 8v

Orginaltillverkade av AP i Sverige.

B19,21,23,200,230 

Cirka 100mm långt med bra böj ner mot kanalerna i toppen

Pris 1590:- 1295:-

kolv 39,6mm.jpg

Kolv 92/94mm

Komphöjd 39,6mm 

se Saabsidan för mer info.

Inkl kolvbult,kolvbultslås och kolvringar.

Sats 4st

 

 

kolv 35mm.jpg

Kolv 92/94mm

Komphöjd 35mm

Se Saab sidan för mera info.

Inkl kolvbult,kolvbultslås och kolvringar. 

Sats 4st

 

CIMG0519.JPG

ORINGSBLOCK

Kompl.med oringar

45mm   60:- st

48mm   60:-st

50mm   60:-st

 

CIMG0522.JPG

FJÄDERBRICKOR

För monterning av DCO(E)

Gummifjäder 12:-st

Bricka till dito pris 14:- st

Pinnbult (ej bild)   10:- st

CIMG0486.JPG

STÅLTRYCKARE

Ca 50gram st

2mm lägre än orginal

Volvo 8v  150:-

Saab 8v  150:-

 

 

CIMG0510.JPG

FÖRSTÄRKT Växelstång

Passar även nya 5vxl.

Kapas i rätt längd beroende på lådtyp.

Saab 99-900 Pris -rest-

Stålfinger med rörsprint 325:-

CIMG0484.JPG

H-Profilstakar kl-4

Har 22mm kolvbultsbussning För Malhe, Wiseco eller APS kolvar

50mm slipmått på vevstake-för excenterslipad vev till 77,4 slaglängd

(fördigslipade  balanserade utbytesvevaxlar finns i lager)

Används med kolv komphöjd 35mm

Vikt med ARP bult (äkta från USA)  625g (org 778g)

Kolven med 35mm komphöjd är 65g lättare än den "vanliga" Mahle 39,6mm, Vilket ger en total viktbesparning med 218gram per cylinder!!

Jämfört med Saabs 93,5mm kolvar på orginal vevstake är viktskillnaden hela 276 gram per cylinder!!

Pris -rest-

Vevlager till ovanstående Pris:495:- Vevlager 0,25mm   Pris 595:- Vevlager 0,50mm  Pris 595;-

CIMG0518.JPG

VEVSTAKSBUSSNING

22mm till Saab för folkrace när AA eller Malhekolvar används.

Byt ut orginalbussningen,Borra hål för kolvbultssmörjningen-Klart

125:- st

50% vid samtidigt köp av kolvsats (max 4st per kolv sats)

CIMG0515.JPG

VENTILER 112mm

Rostfria med kromat skaft,vilket gör att du kan använda vanliga styrningar

37,5-40-44-46-48mm

225:- st

 

Finns även i samma utformning till Volvo 16v

31,5/34,5mm  210:-st

33/36mm        240:-st

CIMG0508.JPG

VENTILFJÄDRAR

Dubbelfjäder och

Enkelfjädrar

Mer info under SAAB

CIMG0511.JPG

LJUDDÄMPARE

Simons fullflödes dämpare Big (större än på bild) 2,5"

Pris 550:-

Kommentar
:) :( :D ;) :| :P |-) (inlove) :O ;( :@ 8-) :S (flower) (heart) (star)